niedziela, 19 marca 2017

zwroty przydatne U LEKARZA

Mon enfant est malade. Il a la fièvre.
Moje dziecko jest chore. Ma gorączkę.

Respirez profondément.
Proszę głęboko oddychać

J'ai eu un accident.
Miałem wypadek

Nous avons en un accident.
Mieliśmy wypadek

J'ai besoin d'un médecin.
Potrzebny mi lekarz.

Nous avons besoin d'un médecin.
Potrzebny nam lekarz.

Je me suis cassé le bras.
Złamałam sobie rękę

Je me suis crassé la jambe.
złamałam sobie nogę 

Je me suis brûlé(e)
Opatrzyłem/opatrzyłam się.

Le coeur me fait mal.
Boli mnie serce.

Je suis allergique aux antibiotiques.
Jestem uczulony na antybiotyki.

Les antibiotiques vous devez les prendre chaque six heures, pendant cinq jours.
Antybiotyki proszę brać co 6 godzin przez pięć dni.

Ces médicaments doivent être pris à jeun.
Lepi należy przyjmować na czczo.

Ces médicaments doivent être pris  avant le repas.
Leki należy przyjmować przed jedzeniem.

Ces médicaments doivent être pris pendant le repas.
Leki należy przyjmować w czasie jedzenia.

Ces médicaments doivent être pris après le repas.
Leki należy przyjmować po jedzeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz